Medicijnafbouwwens wordt weer Werkelijkheid

Hierbij het derde deel uit de serie artikelen van Q, een man die zijn medicatieafbouw met de lezers van de site deelt. Voor de eerste twee delen kun je terecht op Succesvolafbouwverhaal, een Update en Terugval na Afbouw en Wederafbouw.

Met dank aan Q. voor het delen van zijn ervaringen.

Op dit moment voel ik me heel erg goed. Hoe is dit zo snel werkelijkheid kunnen worden?

Ik denk dat een positieve levensinstelling en een vooropgezet doel een heel grote bijdrage geleverd hebben. Mijn doel is om zo snel als mogelijk van de medicijnen af te komen zonder dat mijn gezondheid daaronder lijd. Ik heb geluk dat ik een psychiater toegewezen heb gekregen die me daarbij steunt. Twee soorten medicijnen ben ik al kwijt, namelijk de Lorezapam en de Citolapram.

Op dit moment heb ik alleen nog de Zyprexa ( 10 mg per dag) . Met mijn psychiater is er onlangs afgesproken dat we deze ook heel erg langzaam gaan afbouwen. Het plan is om met 2.5 mg per keer te minderen en dit dan 8 weken vol te houden. Een andere afspraak is dat als er nadelige veranderingen in mijn gemoedstoestand of gezondheid zich voordoen, ik meteen aan de bel moet trekken.

Ik heb wel de pech dat mijn psychiater weggaat naar een andere GGZ-instelling en dat mijn SPV-er voor langere tijd wegens ziekte uit beeld zal zijn. Dit gaf eigenlijk wel een beetje onrust maar die is weggenomen daar ik snel, als het misgaat, bij een tweetal andere SPV-ers terecht kan.

Deze weten ook hoe het er met mij voorstaat en als het minder gaat kunnen zij snel een arts raadplegen om te kijken wat we aan de mindere toestand kunnen gaan doen. Dus als alles goed gaat ben ik over 6 maanden medicijnvrij.

Wat doe ik nog meer? Ten eerste blijf ik voedingssupplementen gebruiken om mijn lichaam zoveel mogelijk te ondersteunen. Hierbij moet gedacht worden aan bijvoorbeeld; vitamine C, een multivitamine en nog een paar andere supplementen die het ontgiftingsproces van mijn lichaam ondersteunen. Veel water drinken helpt ook bij het ontgiftingsproces, 2 liter per dag is geen overbodige luxe. Dit alles word wel gedaan onder het toeziend oog van een natuurgeneeskundige.

Waarom gaat het me deze keer zonder problemen wel lukken. Nou ik denk dat mijn geestesinstelling hierbij een heel grote factor speelt. Er gewoonweg vanuit gaan dat het wel zal lukken is de beste methode. Je stelt je voor dat je al ( in mijn geval) 6 maanden verder bent en dat je blaakt van gezondheid zonder dat je onderweg veel problemen bent tegengekomen. Want dit is zomaar mogelijk. Je hoeft je onderweg niet druk te maken. Het gebeurt zoals je je het hebt voorgesteld.

Wat hier aan het werk is staat bekend als de scheppende kracht van je gedachten. Je kunt met je gedachten alles manifesteren wat je wilt, als je maar geen beperkende gedachten hebt, in de trant van, zou het me wel gaan lukken, is dit wel mogelijk. Twijfel is in dit geval geen goede raadgever.

Veel hierover heb ik geleerd door het lezen van boeken van Roy Martina, een holistisch arts met een volgens mij heel aardige kijk op het leven. Ook de boeken van Seth (die gechanneld en geschreven zijn door Jane Robberts) hebben mijn kijk op het geheel wel beïnvloed.

Ik heb ook vanaf mijn achttiende jaar een zin die in mijn hoofd speelt namelijk: It’s all in your mind. De betekenis van deze woorden zijn me onlangs geheel duidelijk geworden. Je bent wie je denkt dat andere mensen denken wie jij bent. (Denk hier maar eens over na.) Veel mensen leggen de verantwoordelijkheid over hun gezondheid bij andere mensen of dingen neer. De dokter zal het wel voor mij regelen, mijn partner weet wat het beste voor mij is, de medicijnen zijn de oplossing.

Dit zijn zomaar enkele zinspelingen die voor heel veel mensen in de psychiatrie opgaan. Mensen wordt wakker, de verantwoordelijkheid moet je alleen maar bij jezelf zoeken. Als je denkt dat er iets in je situatie moet veranderen, zul je zelf het initiatief moeten nemen en de regie zeker niet uit handen moeten geven.

Ook zal ik er ten alle tijden voor zorgen dat negatieve gedachten van mij omgebogen worden naar positieve. Dus het is van belang dat je je gedachten in de gaten houd en dat wanneer de negatieviteit hoogtij viert, je er iets aan gaat doen. Je bent zelf verantwoordelijk voor je gedachten. Positieve gedachten trekken namelijk positieve gebeurtenissen aan en negatieve gedachten trekken negatieve gebeurtenissen aan. Dus zorg goed voor jezelf en denk goed over jezelf.

Groeten,

Q.

Q. heeft het in zijn bijdrage over de holistische arts Roy Martina en de positieve uitwerking die zijn benadering heeft gehad op hem. Mocht je geïnteresseerd zijn om er ook zelf eens kennis mee te maken dan zou je zijn boeken kunnen lezen of wellicht gebruik kunnen maken van een ‘Omega Health Coach‘  die volgens zijn methoden werkt.  In Nijmegen kan ik de praktijk Joya aanraden (welke ook nog eens vergoed wordt door het ziekenfonds).

Update november 2013: In november heeft Q verder verslag gedaan van zijn zoektocht. Klik daarvoor op: Verdere Ontwikkelingen van Q

Illustraties afkomstig van Alzheimer’s Study Rejects Zyprexa en Success and Happiness

3 Reacties

  1. Fijn om te lezen, Q!

    Voor mensen die graag wat extra tips horen van mensen met veel ervaring op het gebied van het afbouwen van medicatie, hier een interessant interview;

    http://madnessradio.net/madness-radio-coming-medications-woryx-cohen
    (helaas in het Engels maar goed te volgen)

    Waar ik ook veel aan gehad heb;
    http://theicarusproject.net/HarmReductionGuideComingOffPsychDrugs
    Gratis te downloaden gids vol adviezen en ervaringen (ook in Spaans en Duits) van 40 bladzijden.

  2. Ik heb een volgens mij waardevolle aanvulling op mijn artikel namelijk:

    Psychose: wat is er werkelijk aan de hand?

    Wat is een psychose? En wat is er volgens mij aan de hand.
    Deze vraag heeft mij al heel er lang bezig gehouden. Nu heb ik op dit moment het antwoord op deze voor veel mensen belangrijke vraag.
    Als ikzelf in een psychotische toestand was overheerste heel erg de waandenkbeelden en een enorm angstgevoel dat hiermee gepaard ging. Ik ben van mening dat een psychose een van de ergste toestanden is die men op deze wereld kan meemaken. Daarom is het belangrijk dat men weet wat een psychose is en hoe deze verkomen kan worden.

    Nu op dit moment heb ikzelf een viertal psychotische periodes meegemaakt en een vijfde onlangs ternauwernood kunnen verkomen. Door deze laatste ervaring ben ik van mening dat eenieder een volgende psychose kan voorkomen, tenminste als men maar juist handelt.

    Wat is er bij mij gebeurt? Mijn zoon heeft onlangs een negental dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik ben daarom iedere nacht bij hem in het ziekenhuis gebleven. Van veel slapen kwam ’s nachts niet veel terecht. Ik wisselde daarom overdag van dienst met mijn partner zodat ik thuis een beetje bij kon slapen. De zesde dag dat ik thuis kwam is er me iets heel erg raars en achteraf iets heel erg waardevols gebeurt.

    Ik kreeg een telefoontje en nadat ik mijn naam had gezegd werd er aan de andere kant geantwoord met mijn naam en werd er meteen de hoorn opgegooid. Ik kreeg meteen een heel raar gevoel in mijn lijf en hoofd en na een aantal minuten werd dit gevoel heel erg hevig, maar ik wist op dat moment niet wat er aan de hand was. Ik ben in bed gaan liggen en de waandenkbeelden en de daarbij behorende angsten begonnen in alle hevigheid toe te nemen. Ik dacht bij mezelf: Wat is er nu aan de hand?

    Heb ik nu een psychose? Maar ik weet dat je jezelf bij een psychose helemaal gek kunt denken. Wat heb ik gedaan? Ik ben begonnen een voor mij belangrijke affirmatie een heleboel keren achter elkaar te in mijn hoofd te herhalen.

    Ik zei toen tegen mezelf: Ik ben liefde, ik ben licht, ik ben mededogen en ik ben die ik ben. Nadat ik deze affirmatie misschien een honderdtal keren in mezelf herhaald had begonnen mijn angstgevoelens af te nemen en hervond ik mezelf. Deze affirmatie is niet van mezelf maar deze komt oorspronkelijk van Aartsengel Michael vandaan. Ik heb hem gelezen in een gechannelde tekst van aartsengel Michael. Deze tekst is terug te vinden op:

    http://www.shamballafoundation.org/content.php?content_id=39
    (Open de tekst met als titel: Het beginpunt met jezelf)

    Het is een zeer krachtige affirmatie en zorgt dat jezelf meer in het licht komt te staan en dat hiermee je natuurlijke trillingsgetal verhoogd wordt. Waarom dit belangrijk is zal ik later proberen uit te leggen.

    Wat gebeurde er met mij door dat telefoontje? Ik kreeg door de telefoon een heel erg sterke entiteit rechtstreeks in mijn hoofd geplaatst en deze begon mij meteen te beïnvloeden. Een entiteit is een zeer negatieve geest van een overledene die op onze wereld is blijven hangen en die zich voedt met de energie van mensen die zij proberen over te nemen en te beïnvloeden.

    Als je hier meer over wilt weten kan ik een tweetal boeken van Jozef Rulof aanbevelen, namelijk: Een blik in het hiernamaals en Zielsziekten van Gene Zijde bezien. Beide zijn te downloaden op: http://www.theageofchrist.com/store/index.php?main_page=index&cPath=95_108

    Een is er zelfs gratis en de ander kost maar 4 euro.
    Gelukkig heb ik door juist te handelen een psychotische periode weten te verkomen. Wat is er heel erg belangrijk voor mensen die vatbaar zijn voor psychoses.

    Ten eerste, sluit jezelf elke ochtend af voor alle negatieve dingen die op je pad kunnen komen. Hieronder volgt er een handleiding hoe dit te doen:

    • Sta recht op, met je armen vooruit en met de handpalmen naar boven.
    • Je dankt de heer onze god voor je gezondheid en voor deze dag.
    • Je linkerhand blijft vooruit gericht met de handpalm naar boven, je rechterhand gaat onder je borstbeen.
    • Dan zeg je : Ik sluit me voor vandaag af voor alle negatieve dingen die vandaag op mijn pad komen maar ik wil open blijven staan voor alle positieve dingen.
    • Dan draai je met je rechterhand zeven keer met de klok mee over je buik.
    • Dan beide handen tegen elkaar naar voren gericht, en drie keer langs elkaar afnemen.
    • Dan beide handen boven het hoofd, met je rechterhandpalm boven je linkerhand.
    • Ga dan met je linkerhand, terwijl je je rechterhand stilhoud, 3 keer heen en weer onder je rechterhand door over je kruin. Zeg terwijl je dit doet, sluit, sluit sluit.
    • Heb je dat gedaan kun je drie keer langs je lichaam je aura afstrijken van boven naar beneden.
    • En klaar ben je.

    Dit afsluiten is erg belangrijk omdat mensen die vatbaar zijn heel erg open staan en daardoor extra gevaar lopen om entiteiten op te lopen.

    Ten tweede, zorg dat je trillingsgetal altijd hoog is zodat je niet vatbaar bent voor entiteiten.

    Hoe dit te doen. Zeg de eerder genoemde affirmatie: Ik ben liefde, ik ben licht, ik ben mededogen en ik ben die ik ben meerdere malen per dag voor jezelf op. En je kunt je door een zuil van licht laten omgeven. Hoe dit te doen is na te lezen in de gechannelde tekst van

    Aartsengel Michael die terug te vinden is op:
    http://www.shamballafoundation.org/content.php?content_id=39
    (Open de tekst met als titel: De psychische banden doorsnijden)
    In deze tekst vind je ook een handeling die je elke avond voor het slapen gaan kunt doen, namelijk alle banden doorsnijden met alle wezens waarmee je in dit of vorig leven een band met aangegaan bent.

    Dit alles heeft voor mij dus heel erg geholpen om niet weer in een psychotische periode terecht te komen. Als dit voor mij werkt moet dit voor meerdere mensen werken. Niet geschoten is altijd mis.

    Om terug te komen op de titel: wat is er werkelijk aan de hand? Ik ben er vanaf vandaag de dag zeker van dat alle psychoses veroorzaakt worden door entiteiten en dat dit door juist te handelen te voorkomen is.

    Groeten,
    Q

  3. Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat, Q.?

    Mijn ervaring met afbouwen is min of meer omgekeerd. Ik was er nogal optimistisch over en dacht dat het makkelijk zou gaan, ook omdat ik nog maar heel weinig medicatie slikte. Het viel me echter erg tegen en na het stoppen heb ik maandenlang allerlei problemen gehad met emotionele onrust en moeite met mijn slaap- en eetpatronen.

    Onlangs ben ik meer gaan lezen over het afbouwen van medicatie. Het is een echt afkickproces dat men niet moet onderschatten. Je brein verandert onder invloed van het langdurig nemen van psychiatrische medicatie en na het stoppen maakt dat iemand extra gevoelig voor de klachten waarvoor die middelen ooit werden voorgeschreven. Zoals depressie, psychose of onrust en angsten. Dit komt dan, begreep ik, dus niet (of niet per se) doordat men ‘geestesziek’ zou zijn en het betekent dan niet dat de oorspronkelijke ‘ziekte’ weer terugkomt. Echter de terugkeer van de problemen is het gevolg van een gevoeliger worden van het brein ten gevolge van het slikken van de medicatie.

    Reden om niet zomaar te stoppen maar het zeer goed voor te bereiden.

Plaats een reactie