Nieuw Initiatief: Bulletin met ‘Psychose Anders’ Nieuws

Christina start een nieuwsbrief (aanmelden)

Heb je net als ik, Christina,  interesse in een nieuwe kijk op psychoses, psychiatrie en ‘geestelijke gezondheid’? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Wekelijks ontvang ik verschillende mails en nieuwsbrieven over onderwerpen als psychoses, psychiatrie en afbouwen van medicatie. Zelf heb ik een levendige interesse voor veranderingen in de psychiatrie, nieuwe inzichten ten aanzien hoe te helen van psychoses, depressie en andere mentale problemen, het versterken en kalmeren van de geest, enzovoorts.

Omdat ik deze informatie toch tot me neem, zou ik het graag delen met anderen die hier ook interesse voor hebben. Sommige van de nieuwsbrieven zijn in het Engels, een paar in het Nederlands. Niet iedereen leest zo gemakkelijk Engels – mogelijk is een samenvatting van wat ik zoal aan berichten binnenkrijg wel handig.

Daarom ga ik regelmatig, ongeveer eens per één à twee maanden, een nieuwsbrief maken met daarin beknopt een overzicht van de meest interessante punten uit de mails die ik binnenkrijg en uit blogs die ik lees over dit soort onderwerpen. Voorzien van bronvermelding, zo mogelijk.

De strekking van de nieuwsbrieven zal in grote lijnen overeenkomen met het PsychoseAnders gedachtengoed. Dat wil zeggen dat de focus ligt op een geestelijke benadering van psychoses, als alternatief voor de denkbeelden die de psychiatrie presenteert.

Mogelijk zal ik incidenteel zelf ook wel een ‘redactioneel commentaar’ schrijven, maar de nadruk ligt op het doorgeven van wat er zoal gebeurt in het land van alternatieven voor de reguliere behandeling van psychoses en andere ‘psychische problemen’.

Te zijner tijd is het de bedoeling dat er ook een site komt waarop de nieuwsbrieven terug te vinden zijn en waarop men ook kan reageren op de punten in de brieven.

Wil je deze nieuwsbrief ontvangen? Klik dan hier. Het initiatief gaat van start als er minimaal tien ‘lezers’ zijn. Maak ook gerust anderen attent op deze ‘service’.

3 Reacties

  1. Graag even aandacht voor deze zaak: partijdige rechtszaak, weg van de échte kwestie: georchestreerd doelbewust drogenren van onze kinderen en jongeren, vooral in Vlaanderen

    vr gr

    Mieke

    http://petities.nl/petitie/steun-eerlijke-apotheker-fernand-haesbrouck-in-proces/prominents

  2. Meld me bij deze aan voor de nieuwsbrief

  3. Beste lezers, je kunt je aanmelden voor de nieuwsbrief via de link rechts in de balk, en natuurlijk door op één van de twee links te klikken in het bovenstaande artikel. Frederika, jij hoeft het niet meer te doen. Ik heb je mailadres doorgegeven aan Christina.

Plaats een reactie